середа, 10 березня 2021 р.

Вічні цитати Тараса Шевченка

Тарас Григорович Шевченко є не тільки геніальним письменником, поетом та художником, а й справжнім мислителем, символом української ідеї. Його творчість, його внесок у розвиток української культури неоціненні. Цитати Тараса Григоровича – це крилаті вислови з творів письменника та його особистого життя, які надихають та не втрачають своєї актуальності й донині.
До дня народження великого українського поета, мислителя та художника згадуємо його мудрі вислови.  

  • Борітеся - поборете,
    Вам Бог помагає!
    За вас правда, за вас слава
    І воля святая!
  • Свою Україну любіть.
    Любіть її… Во врем'я люте.
    В останню, тяжкую минуту
    За неї Господа моліть.

  • Поховайте та вставайте,
    Кайдани порвіте
    І вражою злою кров'ю
    Волю окропіте!



  • Наша дума, наша пісня
    Не вмре, не загине…
    От де, люде, наша слава,
    Слава України!
  • В своїй хаті — своя правда,
    І сила, і воля.
  • Щоб лани широкополі,
    І Дніпро, і кручі
    Було видно, було чути,
    Як реве ревучий…
  • …здається — кращого немає
    нічого в Бога, як Дніпро
    та наша славна Україна…
  • Все гине, –
    Слава не поляже…
  • Україно, Україно!…
    Серце моє, ненько!
    Як згадаю твою долю,
    Заплаче серденько!…
  • Зажурилась Україна — така її доля!…
  • Мені ж, мій Боже, на землі
    Подай любов, сердечний рай!
    І більш нічого не давай!


     

  • Гомоніла Україна,
    довго гомоніла,
    довго-довго кров степами
    текла-червоніла…
  • Доборолась Україна
    до самого краю.
    Гірше ляха свої діти
    її розпинають…
  • І я, заплакавши, назад
    поїхав знову на чужину.
    І не в однім отім селі,
    а скрізь на славній Україні
    людей у ярма запрягли,
    пани лукаві…
  • Любітеся, брати мої,
    Украйну любіте,
    і за неї, безталанну,
    Господа моліте…
  • Я так її, я так люблю
    мою Україну убогу,
    що проклену святого Бога,
    за неї душу погублю!
  • Молися, сину, за Вкраїну
    його замучили колись…
  • Нема раю на всій землі,
    Та нема й на небі…
  • Люде б сонце заступили,
    Якби мали силу…
  • Не вмирає душа наша, не вмирає воля.
  • У всякого своя доля
    І свій шлях широкий…
  • Не накличу собі долі,
    Коли так не маю.
  • Якби ви вчились так, як треба,
    То й мудрость би була своя.
  • Учітеся, брати мої,
    Думайте, читайте,
    І чужому научайтесь,
    Й свого не цурайтесь.
  • Караюсь, мучуся… але не каюсь!
  • Кохайтеся, чорнобриві,
    Та не з москалями,
    Бо москалі — чужі люде,
    Роблять лихо з вами.
  • І забудеться срамотня давняя година,
    І оживе добра слава, слава України!
  • На нашій – не своїй землі.
  • Нема на світі України,
    Немає другого Дніпра,
    А ви претеся на чужину
    Шукати доброго добра.
  • За шмат гнилої ковбаси
    У вас хоч матір попроси,
    То оддасте.
  • …Хто матір забуває,
    Того Бог карає,
    Того діти цураються,
    В хату не пускають.
    Не так тії вороги,
    Як добрії люди –
    І окрадуть жалкуючи,
    Плачучи, осудять…
  • Раби, подножки, грязь Москви,
    Варшавське сміття – ваші пани,
    Ясновельможнії гетьмани.
    Чого ж ви чванитеся, ви!
    Сини сердешної Украйни!
    Що добре ходите в ярмі,
    Ще лучче, як батьки ходили?
  • І день іде, і ніч іде.
    І, голову схопивши в руки,
    Дивуєшся, чому не йде
    Апостол правди і науки?
  • Світ, бачся, широкий,
    Та нема де прихилитись
    В світі одиноким.
  • Раз добром нагріте серце
    Вік не прохолоне!
    Діла добрих обновляться,
    Діла злих загинуть.
  • Чим більша нужда, тим дружба щиріша…
  • Було, на собаку кинь, то влучиш друга, а як прийшлось до скрути, то святий їх знає, де вони поділись!
  • Для чого я на світ родився, свою Україну любив?…
  • Тече вода і на гору
    Багатому в хату.
    А вбогому в яру треба
    Криницю копати.
  • Страшно впасти у кайдани,
    Умирать в неволі,
    А ще гірше – спати, спати,
    І спати на волі…
  • Холоне серце, як згадаю,
    що не в Україні поховають,
    що не в Украйні буду жить,
    людей і Господа любить…
  • …Де нема святої волі,
    Не буде там добра ніколи…
  • Без правди горе!
  • На чужині не ті люде, –
    Тяжко з ними жити!
    Ні з ким буде поплакати,
    Ні поговорити.
  • Єсть на світі доля,
    А хто її знає?
    Єсть на світі воля,
    А хто її має?
  • Тоді я веселий,
    Тоді я багатий,
    Як буде серденько
    По волі гуляти!
  • Сиротині сонце світить,
    Світить, та не гріє…
    І на Україні
    Я сирота, мій голубе,
    Як і на чужині.
  • Серце не дитина, його галушкою не нагодуєш.
  • Без ворогів можна в світі
    Як-небудь прожити.
  • Гроші душу холодять.
  • Чи буде правда меж людьми?
    Повинна буть, бо сонце стане
    І оскверненну землю спалить.
  • Думи мої, думи мої! Лихо мені з вами!…
    В неволі тяжко, хоча й волі,
    Сказать по правді, не було…
  • Щоб збудить
    Хиренну волю, треба миром,
    Громадою обух сталить;
    Та добре вигострить сокиру –
    Та й заходиться вже будить.
  • За святую правду-волю
    Розбойник не стане…
  • О люде! Люде-небораки!
    Нащо здалися вам царі?
    Нащо здалися вам псарі?
    Ви ж таки люде, не собаки!
  • Я так її, я так люблю
    Мою Україну убогу,
    Що проклену святого Бога,
    За неї душу погублю!
  • Ну що б, здавалося, слова…
    Слова та голос – більш нічого.
    А серце б’ється, ожива,
    Як їх почує!…

  • Погано дуже, страх погано!
    В оцій пустині пропадать.
    А ще поганше на Украйні
    Дивитись, плакать – і мовчать…

 








Немає коментарів:

Дописати коментар